„The Princess and the Frog” este o altă super animaţie de la Disney, şi de data asta vorbim de un desen animat „adevărat”, în stilul vechi 2D pe care îl ştiam cu toţii, fără lumi şi personaje 3D create pe calculator. Personajele principale: Tiana (recunoscută deja drept prima prinţesă de culoare din desenele Disney) şi prinţul Naveen al Maldoniei. Acţiunea poate fi descrisă simplu: luăm povestea cu prinţesa şi broasca, o mutăm în New Orleans, o sucim un pic şi voila desenul!

Nu sunt aşa de multe de povestit despre el: e super simpatic (ca toate desenele de la Disney, de altfel) şi mi-a plăcut foarte mult. Ce-i drept, m-au scos din sărite multele momente muzicale, peste care am sărit fără niciun fel de regret. Nici când eram mică nu-mi plăceau şi cu atât mai puţin îmi plac acum. Despre poveste puteţi citi mai multe pe Wikipedia.

Două lucruri pe care le-am observat la „ The Princess and the frog”:

Primul: Am avut senzaţia că în desenul ăsta producătorii chiar s-au chinut să dezvolte mai mult şi toate celelalte personaje secundare din jurul „prinţesei” noastre. Sunt mult mai bine construite, cu trăsături mai bine conturate. Nu ne mai axăm, ca până acum, doar pe eroină şi (eventual) pe povestea personajului negativ, ci aflăm mai multe şi despre personajele care fac parte din acţiune – povestea licuriciului Ray îndrăgostit de o stea, a lui Louis, aligatorul care vrea să facă parte dintr-o trupă de jazz, Charlotte, prietena cea mai bună a Tianei (personaj care m-a distrat teribil), Lawrence cel trădător, valetul prinţului Naveen.

Al doilea: Din câte am auzit, faptul că Disney s-a hotărât (de abia în 2009) să aibă ca personaj principal o prinţesă de culoare a stârnit destule controverse. Adică să fim serioşi, eu doar ce am văzut în iarnă trailer-ul pe Youtube şi deja abundau comentariile rasiste şi antirasiste, prin urmare ar fi corect să presupun că lucrurile nu s-au oprit aici. Revenind. Oricât „de culoare” ar fi Tiana noastră, nici ea nici prinţul Naveen nu au trăsături marcant diferite faţă de alţi prinţi şi prinţese Disney. Tiana poate să semene foarte bine cu Belle din Frumoasa şi Bestia, iar Naveen aduce binişor cu Eric din Mica Sirenă.