Palatul Copiilor, ditai clădirea gri, nu avea niciun banner sau orice alt semn care să indice că, dincolo de uşile-i bine păzite, adăpostea astăzi (şi mâine, 31 martie) prima convenţie de tip Comic Con organizată în România. În schimb, o mulţime imensă de oameni entuziasmaţi roia pe treptele din faţă, în aşteptare, cu biletele pregătite, cu aparatele foto gata de pozat. Din când în când se mai zărea frântură de haină colorată sau de pălărie zurlie, dar cosplayer-ii aveau să apară în toată splendoarea de abia un pic mai târziu.

East European Comic Con s-a deschis oficial în această sâmbătă, iar prima dintre cele două zile ale evenimentului a fost o nebunie colorată, veselă, aglomerată şi, în general, minunată🙂

N-am mai fost până acum la nicio convenţie de genul ăsta – au trecut pe lângă mine toate Nijikon-urile şi alte festivaluri anime organizate până acum prin Bucureşti – dar iată, am prins măcar primul Comic Con ţinut în România. Şi m-am convins că nu mai vreau să ratez altele😀

Oameni veseli, cu toţii pasionaţi de anime sau de gaming sau de benzi desenate şi de eroii Marvel (sau de toate la un loc de ce nu), cosplay serios,  agitaţie, artişti pasionaţi de desen expunându-şi lucrările, figurine de colecţie, concursuri, jocuri live şi câte şi mai câte – toate adunate într-o atomsferă generală atât de veselă şi de plină de energie încât nu am scăpat necontaminată de toată nebunia. Şi nebunie chiar a fost pentru o bună parte din zi, deoarece holurile Palatului se pare că nu au fost chiar suficiente pentru hoarda de fani venită în vizită. Multă lume, domnule:)

Prin mulţime mai trecea câte un personaj cunoscut, scăpat de prin vreun anime sau de prin vreun joc video sau din vreun film – ba Son Goku, ba Kenpachi, Mario şi Luigi, Batgirl, Bellatrix Lestrange, Ezio şi Altair din Assasin’s Creed, Obi Wan din Star Wars – şi i-am numit aici doar pe cei pe care i-am recunoscut eu. Cosplayerii au fost unul dintre punctele de atracţie ale zilei – odată prins unul dintre ei de fani, nu scăpa fără câteva poze cu toţi cei doritori. Riscurile cosplaying-ului:)

Tot vorbesc de atmosfera de la East European Comic Con, de cât de agitată şi colorată era, de cum nu te plictiseai nicio clipă, când aş putea să mai povestesc şi despre chestii mai concrete.. precum standurile participanţilor, aranjate frumos după tematică şi după o hartă bine stabilită. Pe aleea artiştilor găseai desenatori pasionaţi care vindeau desene extraordinare – de la simple print-uri până la tablouri înrămate de trântit direct pe un perete. Zona Manga-Anime mustea de anime-stuff simpatice, de la figurine până la postere şi semne de carte. La standurile cu benzi desenate am văzut până şi Toate pânzele sus (genială idee să transpui romanul lui Radu Tudoran în comic book, sincer), pe lângă Harap Alb şi încă niscaiva comic-uri care păreau promiţătoare şi sunt sigură că erau interesante. Cei care aleargă după figurine de colecţie aveau de unde să le cumpere (eu am văzut cel puţin două standuri), cei care căutau jocuri video sau jocuri de societate îşi găseau cu siguranţă timp de pierdut prin zona de Gaming. Şi peste toate astea, se adăugau tricouri şi bluze şi costume şi o grămadă de accesorii tematice handmade, de nu ştiai unde să te mai uiţi. În plus, două edituri s-au încumetat să participe – Nemira şi Rao, ambele cu nişte colecţii serioase de cărţi fantasy şi SF pe care, de altfel, le-au şi expus:)

Cu Biletul de Acces General pentru o zi am putut intra şi în Main Stage, sala unde s-au desfăşurat concursurile de AMV (n-am prins decât ultimul video care, de altfel, mi-a şi plăcut mult – cred că era pentru Sakura-sō no Pet na Kanojo pe melodia Cross my heart – acoustic – sper că nu mă înşel şi sper să publice toate AMV-urile pe site după eveniment) şi de Cosplay (foarte tare concursul, deşi ar fi fost super dacă s-ar fi înscris mai mulţi participanţi, mai mult de cei 6 care au urat pe scenă, şi dacă ar fi anunţat câştigătorii tot astăzi), precum şi diversele panel-uri (am intrat la cel ţinut de Remus Brezeanu care mi-a adus aminte -mă rog, indirect – de cât de important este să fii pasionat de ceea ce faci, povestind despre proiectele lui realizate de-a lungul timpului).

Destul cu vorbăria:) Mi-a plăcut la East European Comic Con! Mult! Mai vreau! Păcat că nu mai am bilet şipentru mâine:)) Ţin pumnii să devină o tradiţie anuală în România:)