Capitolul 1 – Nasterea / Installation complete

Lumina arzand, culorile fierband si eu stand la marginea unei a doua lumi, infinite, gata sa ma arunc: n-o sa uit niciodata ziua cand am deschis pentru prima data ochii ca Gamer. Cand prin firele din vene mi-au curs gigabitii mai repede ca sangele, cand inima si procesorul au inceput sa bata in acelasi ritm, din ce in ce mai tare. Cand placa video a pornit cu prima gura de aer inhalata, ajungand la capacitate maxima in pauza de dinaintea expiratiei, si a trimis un miliard de stimuli vizuali catre nervii mei optici. Cand mi-am incordat muschii spatelui si am simtit presiunea hard-disk-ului pe omoplati, vibratia WiFi-ului in varfurile degetelor. Cand m-am conectat la Internet cu noile mele specificatii si de jur imprejurul meu s-au activat hologramele pentru display-uri de trei ori mai repede.

Asta este viitorul secolului 37: fara ruptura intre offline si online. Calculatoarele nu mai exista ca element separat: oamenii isi implanteaza componentele hardware in propriul corp si sunt acum permanent conectati la reteaua web mondiala. Majoritatea cetatenilor folosesc CIB-uri (Chip-Implanturi de Baza) care le asigura functiile elementare, plus legaturile cu Internetul si cu hologramele de display.

Insa exista cei ca noi, care folosesc implanturi experimentale, mai multe si mai puternice ca CIB-urile: de la memorii de noua generatie pana la procesoare tera-core. Noi suntem Gamerii si am dus jocurile online la un alt nivel.noi_suntem_gamerii

Capitolul 2 – Prima rulare/ Initializing components

Unicul motiv pentru care iti pui viata pe linie ca sa devii Gamer este adrenalina, experienta incredibila a jocului PC mutat in lumea reala. Sistemele de simulare a lumilor virtuale au fost o moda, insa acum au disparut. Am vrut mai mult decat atat, am vrut sa iesim din Second Life si sa ne intoarcem in real. Asa ca in locul intrarii omului intr-o lume virtuala, am adus realitatea virtuala in lumea omului.

Pentru noi, Gamerii, exista D-Arenele – orase uriase, ramase pustii dupa epidemia din secolul 31 care a decimat peste jumatate din populatia globului. Conectate la retelele de trasport ale lumii, cele 27.001 D-Arene au fost echipate cu toate tehnologiile de ultima ora, inclusiv senzori de miscare, suprafete tactile, sisteme audio, display-uri holografice MHD, roboti, nanoroboti si simulatoare. Si fiecare dintre D-Arene, controlat de o entitate robotica artificiala, reda un anumit joc, formand, deci, 27.001 de experiente de gaming mutate in realitate.

D-Arena 15.022 a fost prima in care am pus piciorul, locul in care mi-am testat implanturile experimentale la capacitate maxima. Cu o singura scanare componentele mele interne s-au conectat la sistemul local. Peste cladirile intunecate si strazile goale s-au suprapus, pentru ochii mei de Gamer, hologramele. Corpul meu a fost calculat ca parte a sistemului din D-Arena 15.022. Si am intrat in conexiune directa cu alti patru Gameri care aveau nevoie de o a cincea persoana pentru a forma o echipa. Competitia avea la baza unul din titlurile populare acum multe sute de ani, cunoscut, cred, ca Batman Arkham Origins. Intr-un decor intunecat al unui oras din anii 2000, am luptat contra NPC-urilor inamice arme de foc sau arme albe. Loviturile pe care le primeam erau simulate direct in sistemul meu nervos. Au fost cele mai intense 5 ore pe care le-am trait in toata existenta mea.

Real-Gaming-ul, asa cum il numim, se desfasoara exclusiv in D-Arene, si intotdeauna oamenii lupta contra NPC-urilor sau robotilor. Desi orasele in care locuim dispun de echipamente la fel de avansate, modul in care acestea interactioneaza cu implanturile experimentale, incluzand fiintele umane in sistemele tehnologizate, este considerat periculos. Insa cand nu calatorim pentru jocuri, comunitatea noastra socializeaza intr-unul din multele localuri puse la dispozitie. Cand treci prin oras, poti vedea aproape din intersectie in intersectie, placute pe care scrie, cu litere holografice mari, Forum Gaming. Cladirile unde ne adunam pentru a discuta ultimele reusite, nivelurile pe care le-am atins in D-Arenele noastre preferate sau ce componenta de hardware vrem sa ne mai achizitionam.

Capitolul 3 – Maturitatea/ System upgrade required

A trecut aproape un an de la primul meu implant si acum am nevoie de un upgrade. Ultimele D-Arene actualizate au ajuns deja la un nivel vizual mult prea inalt si nu pot concura acolo din cauza lag-ului. Dintre cele cinci placi video pe care le-am analizat indeaproape in ultimele zile, am ezitat intre doua, ambele produse de branduri cu o vechime impresionanta in tehnologie: o ATI si o NVIDIA. Desi ambele se ridica la performante similare, am ales NVIDIA. Nu am argumente tehnice serioase, doar o parere personala – mereu am asociat-o unor sisteme mai puternice si unei calitati vizuale mai mari.

Pentru ca chiar si in secolul 37, chiar si cand jocul online a iesit din calculator si a intrat in realitate, placa video ramane inima gaming-ului. E prisma care imparte lumina in miliarde de culori, e supra-fiinta care rescrie dinamica miscarilor fluide, a umbrelor perfecte, este originea unei grafici atat de aproape de realitate, incat o poti confunda cu ea.

Epilog – Error: reality not found

Alerg haotic pe sub traficul de aeronave de deasupra strazii principale din Metropola XA. Ma indrept spre un magazin online unde am facut deja comanda pentru noua mea placa video. Dupa ce ridic componenta, o sa pornesc direct catre Centrul de Implanturi, unde am programare.

Calc pe o dala iesita din peisaj si cred ca ma curentez. Ce se intampla? Procesorul mi se activeaza la capacitate maxima, imi cresc bataile inimii. Imi trec impulsuri reci prin vene. E ca si cum as fi intrat intr-o D-Arena. Nu e posibil, aici, in Metropola. Sau este?! Hologramele de pe strada incep sa palpaie. Decorul se schimba brusc. Peisaj post-apocaliptic care se raspandeste ca o panza neagra de jur imprejur. Cinci siluete intunecate apar de dupa colt si suntem conectati instant. Ceva imi vajaie pe langa ureche. O arsura in obraz si trei picaturi de sange. E real ceea ce se intampla?

***

Acest articol participa la competitia SuperBlog 2013.

logo_mediadot_patrat2