Tanjesc dupa munte, dupa aerul taios care iti satura plamanii, dupa urcusuri abrupte care iti forteaza muschii pana la oase. Dar pana sa-mi odihnesc talpile pe creste pline de brazi, pana sa-mi sara privirile peste prapastii, am o alta calatorie de facut. Una virtuala, ca orice om normal care nu are de gand sa plece peste mari si tari bazandu-se pe noroc chior. „Lasa ca gasim noi cazare acolo”, au zis ailalti in cor. Ah, da? I-auzi!

Treaba voastra. Dar eu caut pe net niste vile frumoase, ba chiar fac si niste rezervari. Pentru ca sunt gata sa bag mana in foc (sau in zapada, pardon) ca o sa fie foarte aglomerat in weekend.  Bine ca ne-am hotarat la ce statiune sa mergem – s-a votat (aproape) in unanimitate ski la Straja. Eu ma conformez si ma pun pe treaba.

Orice excursie online incepe pe marele si vastul drum Google. Nu vreau unul din site-uri acelea care aduna la un loc hoteluri si vile intr-un amalgam din care nu mai intelegi nimic, am chef de putina aventura. Tastez vesela in casuta de Search „statiunea Straja”. Trec cu privirea peste paginile recomandate, peste paginile generaliste, ajung deja pe pagina doi, inca scanez, inca scanez… si iata ca o „casuta singuratica” isi iteste acoperisul printre litere: „Vila Alpin… la 50 de metri de telescaun”. Pai hai sa-i trecem putin pragul.

Un interior simplu si functional, cu informatiile asezate pe un fundal de un gri deschis (mai odihnitor pentru ochi decat albul simplu), completat cu un meniu negru. Sunt mare fan al combinatiilor fundal inchis – font de culoare deschisa, dar textul e un pic prea mic, n-ar strica sa fie niiiitelus mai mare. Ochii mi se plimba in zig-zag: vad poza cabanei, trec rapid intre facilitati (interesant), uite o harta (foarte utila – eu sunt genul care are nevoie sa vada drumul indicat cum trebuie), acces cabana … Stai asa, ce-mi vad ochisorii? Program turistic? Au un program recomandat cu locuri si tot? Ce bine! Recunosc, unul dintre cele mai dificile lucruri, pentru mine, cand e vorba de calatorit pe undeva, este sa caut ore in sir toate punctele de interes de langa o anumita zona, ca sa vad ce merita vizitat si ce nu. Dar aici, uite, au trecut sugestii… si timpul necesar… tot ce imi trebuie nu numai pentru o excursie, ba si pentru un cantonament la Straja! Analizez atenta fiecare zi notata acolo si multe locuri imi fac cu ochiul. Dar trebuie sa le caut separat… Ar fi bine sa existe cate o pagina pentru fiecare atractie turistica mentionata – de exemplu, Sarmisegetuza Regia – click si gata, ajungi intr-o alta pagina din site dedicata cetatii, cu poze, descriere, alte informatii importante…

Dar cred ca am pasit, din intamplare, pe cararile Blogului? Noroc ca meniul a ramas la locul lui si ma pot intoarce pe Home, de unde am plecat… Hm, mai bine ia sa vedem ce preturi sunt. Click pe Cazare… Imi place ce vad…

Acum sunt curioasa, oare ce au mai postat pe Blog? „Varful Straja – un loc plin de energie”? Cum asa? Citesc si imi dau seama ca nici macar nu stiam de treaba asta… Dar doar atat au apucat sa puna pe blog? Sunt un pic trista, voiam mai multe articole, acum ca ma apucasem sa citesc… informatii despre zona, istorioare… povesti de la Vila Straja…Asa, ca intr-un album de familie. Si daca tot a venit vorba de album, uite si o Galerie foto…Pentru ca mi-e foame, dau click intai pe pozele de la restaurant.. mm, delicios…mm, acum mi-e si mai foame, nu e bine, Back. E cam dificil sa treci de la o poza la alta, n-ar strica un alt stil de Galerie foto, din cea cu sageti…

In josul paginii, „opiniile vizitatorilor” imi soptesc sa dau un click… Sunt multe si se unesc intr-un cor galagios si vesel care promite o vizita de pomina.

Gata, m-am hotarat, aici fac rezervare pentru un sejur la Straja. Si evident ca tot grupul de prieteni o sa se bucure.

Arunc o privire de la revedere site-ului… oare poti sa schimbi, putin cate putin, locurile prin care treci? Mi-as dori culori mai vesele, poate o tema mai dinamica. Mi-as dori putin mai multa ordine pe Homepage… Si mi-as dori, din tot sufletul, mai multe poze…

***

Acest articol participa la SuperBlog 2013.