M-am enervat. Asa, tam-nesam, stand pe un scaun in metrou. Mi-am scos nasul din telefon si m-am uitat in jur. Oameni cu expresii plictisite, ca si mine, insirati pe scaune, privind in gol sau in mobil. Ce metafora pentru viata, mi-am zis (m-o fi lovit vreo revelatie de la atatea bomboane invartite-n Candy Crush, mai stii?). Timpul goneste, cu noi in spinare. Si noi ce facem? Asteptam, amortiti de gandul ca „mai incolo, cand o sa coboram, plecam cu adevarat la drum”. Dar daca e doar o iluzie coborarea asta? Daca traim doar intr-o calatorie derulata in viteza si nimeni nu stie ce e dincolo de usi?

N-am alunecat intr-o filozofare personala fara sfarsit, pe cuvant. Hai ca ma opresc aici. Dar sigur i-ai vazut si tu, peste tot: Cinicii, Resemnatii, Deprimatii, Zambetele goale. Sigur ai fost si tu, am fost si eu un pic din fiecare, la un moment dat. Nu e nici foarte greu sa te transformi. Nu trebuie sa te dai de noua ori peste cap, ca vreun Fat-Frumos in propria poveste, nici vorba. De fapt, cu cat te misti mai putin, cu atat mai bine. Te scufunzi in rutina, celula cu celula. Suferi o dezamagire, si inca una, si inca una. Incepi sa vezi ca „viata adevarata”, de „om mare” nu e deloc ce ai fi vrut sa fie si tot crezi ca dupa colt o sa te astepte ceva frumos.

Dar eu m-am enervat astazi si as vrea sa mi se intample mai des, pe cuvant. Nervii sunt al naibii de utili, e ca si cum creierul ar da pe gat o bautura energizanta incinsa si apoi ti-ar da un sut de adrenalina. Letargia, resemnarea, tristetea – astea-s ucigasele tacute.

Oricum, una peste alta, in enervarea mea complet brusca si nejustificata, am inceput sa imi dau seama ca ceea ce ne „omoara” cel mai repede si ne transforma in colectia de zombie Deprimati, Resemnati, Cinici si de Zambete goale este masacrarea propriilor visuri, iar cel mai eficient asasin din lume e frica.

Nu-i nicio revelatie, de fapt. Visurile ne tin pe picioare, ne dau putin sens, iar fara ele, suntem niste cutiute goale. N-ai nevoie de mine ca sa iti dai seama de asta. Dar avem nevoie una de cealalta ca sa nu uitam si sa ne dam cate un imbold din cand in cand.

colibri-swarovski-3268-a6e9c5-1-300x300x0Asa ca tu, cea mai buna prietena a mea, vei primi de ziua ta un talisman. Ca sa vezi ce vad si eu, ca viata este „acum”, nu „mai incolo”, si ca se construieste cu visuri, puse unele peste altele.

Ca orice talisman, si al meu e incropit din elemente magice sie insotit de-o incantatie.

Asa ca am prins din zbor o pasare colibri. Stiai ca sunt asociate energiei? Stiai ca zeul aztec al razboiului si al soarelui, Huitzilopochtli, era simbolizat printr-un colibri? Asa ca sa lupti ca o mie de zei si sa arzi ca o mie de sori.

Am adunat cristale, unul mov, pentru creativitate, si unul verde, pentru echilibru. Asa ca sa nu-ti pierzi niciodata calea si sa iti depasesti mereu limitele.

Si, nu in ultimul rand, ti-am scris cateva vorbe, ca sa nu uiti niciodata: „Un singur lucru face un vis imposibil: frica de esec”.

La multi ani! Sa-ti poarte noroc talismanul cel vrajit gasit in cutiuta LuxuryGifts.ro.

***

Acest articol participa la SuperBlog 2013.