„Bine ai venit in Blogosfera. Alege-ti clasa blogului.”

Si asa, fara niciun trailer de introducere, fac primul pas in joc. Dintre toate platformele de blogging care-mi stau la dispozitie, ezit o vreme intre WordPress si Blogger. Primul are optiuni limitate pentru utilizatorii free, dar e simplu de utilizat, pe cand al doilea ofera, in teorie, mai multe posibilitati, dar mereu am avut impresia ca e mai greu de manevrat si, implicit, de dezvoltat. E ca si cand ai alege intre „Warrior” si „Paladin”, pe scurt, iar eu am preferat, cam intotdeauna, forta bruta.

„Ai optat pentru Clasa WordPress. Pentru a continua, alege numele blogului.”

Ei bine, asta e dificil daca pornesti la drum fara un scop clar si daca nu ai in minte o nisa. Vreau sa scriu pe cateva teme principale care, evident, nu au nimic in comun. Dar numele de utilizator spune totul despre blogul tau si te si ajuta sa obtii puncte de experienta bonus la probele de SEO. Nu trebuie sa fie nici interminabil, nici generic, ideal ar fi sa descrie continutul fara a fi plictisitor… Dureaza ceva pana ma decid.

 

gaming_blogging_mic

„Nume.wordpress.com a fost creat. Personalizeaza aspectul blogului.”

Numele ca numele, dar lucrurile se complica de o mie de ori cand vine vorba de forma grafica, caci sunt pretentioasa. Toata lumea stie ca „personajul” tau trebuie sa arate bine. Frunzaresc prin temele pre-definite ale Clasei WordPress si imi doresc sa fi stiut destul HTML cat sa ma joc mai mult cu ele. Asa, trebuie sa ma multumesc cu una acceptabila, la care pot modifica macar header-ul, imaginea de background, widget-urile si niste culori.

„Felicitari, crearea blogului tau este completa. Esti acum un membru al Blogosferei.”

Si de aici incepe jocul.

Regulile acestui MMORPG numit „Blogosfera” sunt destul de simple. Ca blogger-jucator, activezi in lumea virtuala printr-un avatar: Blogul. Pe masura ce „joci”, iti formezi o Comunitate de cititori, al carui reprezentant esti, la nivelul acestui mediu virtual. In functie de strategia de joc, iti dezvolti Comunitatea, ceea ce iti aduce mai multe puncte de experienta (XP) si automat, iti permite sa cresti in nivelul de blogging. Treptat, urci pe locuri mai bune in clasamente si castigi accesul la anumite „quest-uri speciale” – proiecte in care te poti implica daca primesti invitatia de a te alia cu alti bloggeri sau cu jucatori din alte Ghilde si de a deveni partener. Avantajul acestora este ca aduc beneficii Comunitatii tai de cititori, pe de o parte, si iti ofera mai multa experienta, pe de alta parte. De exemplu, Ghilda Companiilor este una dintre cele mai cunoscute jucatorilor din Blogosfera.

Dar pana la acolo, e cale lunga: ca blogger de Nivelul 1, ai zero experienta, zero cititori in Comunitate si multa munca in fata. Pornesti de la quest-urile de baza, pe care ti le alegi in functie de preferinte, dar care au, majoritatea, aceeasi structura: redactarea unui articol de calitate. In functie de strategia de scris si de rezultatul final, o astfel de „misiune” iti aduce mai putine sau mai multe puncte XP si iti castiga membri in Comunitatea ta de cititori.

„Achievement unlocked: ai rezolvat 1.000 de Quest-uri.”

Poti sa-ti urmaresti progresul in joc de pe platforma de blogging, care te tine la curent cu numarul vizitatorilor (pe baza caruia iti estimezi Comunitatea de cititori), articolele redactate si alte statistici.

Eu si „razboinicul” meu din WordPress ne descurcam destul de bine, apreciez eu, desi am actionat pana acum mai mult pe cont propriu. Nu suntem aliati cu alti jucatori, deocamdata, dar in ultima vreme am mai castigat cateva niveluri. Timpul „blogosferic” se masoara altfel, iar eu sunt inca la inceput.

„Ai acceptat un Quest special. Faci parte acum dintr-un Parteneriat.”

Imi imaginez cum ar fi sa primesc invitatia de a intra intr-o alianta. Sa am ocazia de a rezolva unul din „Quest-urile speciale” de care vorbeam, sa devin un blogger partener intr-o misiune. Evident, mai intai ar trebui sa o accept. Criteriul principal cand ma decid? Trebuie, in primul rand, sa cred in utilitatea si scopul misiunii, dar si in avantajele pe care le are pentru Comunitatea mea de cititori. Cred ca doar asa imi poti alege cel mai bine Quest-urile potrivite: cele care ma ajuta sa cresc, pe tine si pe cititorii mei.

Dar imediat apare si criteriul al doilea, esential pentru succesul misiunii: cel care a propus misiunea, in special daca e si cel care a organizat-o, sa imi fie cu adevarat Aliat. Doar amandoi luptam pentru acelasi rezultat, nu-i asa? Trebuie sa stiu de la inceput care sunt parametrii misiunii si care este rolul meu in echipa nou formata. Apoi am nevoie constant de evaluari de la Aliatul meu, ca sa ma asigur ca actionam amandoi in aceeasi directie. El, la randu-i, trebuie sa imi dea libertate de miscare, pentru ca eu sunt responsabila pentru Comunitatea mea de cititori. E ca in chat-ul de la jocurile online, de fapt: tot timpul trebuie sa iti verifici strategia cu echipa (numai ca aici discutia se desfasoara pasnic si nu se arunca in stanga si in dreapta cu termeni precum „noob”).

Intr-un Quest, pui la bataie armele din dotare si abilitatile care te-au facut cunoscut in Blogosfera. Si pe baza lor ar trebui sa fii recrutat intr-o misiune. Desi uneori se mai intampla si cate-o nepotrivire. Esti un razboinic cu stil acid care arunca articole scurte, cinice si puternice? Foarte bine, dar cum ai putea scrie despre o cina romantica de Dragobete? Esti un magician al poeziei care schimba cuvinte pe emotii? Excelent, dar cum prezinti caracteristicile unui telefon mobil? Aici apare criteriul al treilea, important pentru succesul misiunii: potrivirea dintre blogger si misiunea in care vrea sa se implice, nu doar ideologic, ci si din punctul de vedere al „personalitatii” Blogului-avatar.

Daca totul merge bine, iti dai seama ca o Misiune incheiata cu succes aduce si faima, dar nu doar bloggerului implicat, ci si Blogosferei ca intreg. Pentru ca aceasta este vazuta, treptat, ca o alternativa mult mai buna si mai eficienta a parteneriatelor media. Pentru ca, aici, un Parteneriat are potentialul de a deveni mult mai mult decat simplu advertising: cu sustinerea potrivita, se poate transforma intr-o Cauza.

„Vizualizeaza Hall of Fame”
Ca in orice joc, si in Blogosfera exista clasamente ale celor mai buni. Iar in Quest-ul SuperBlog, jucatorii de renume au fost, pana acum:

www.Irealia.eu – Sorana Bordas, locul I in Spring SuperBlog 2013
www.mnealui.info – Christian Hertzug, locul I in SuperBlog 2012
www.Robintel.ro – Robin Molnar, locul I in SuperBlog 2011
www.Tehnocultura.ro – blogul lui Manuel Cheta, castigatorul locului I in SuperBlog 2010
www.MoneyWatch.ro – Bogdan Mihalascu, locul I in SuperBlog 2009
www.ArenaIT.net – blog colectiv, castigatorul locului I in SuperBlog 2008

***

Iar acest articol participa si el in Misiunea SuperBlog 2013.