dscf4750Ştiu, articolul ăsta a întârziat mai mult decât era cazul. Dacă aş mai fi aşteptat puţin, ar fi avut loc şi a treia ediţie a East European Comic Con şi aş fi făcut o vorbire doi-în-unu despre ambele:) Noroc că până la urmă s-au trezit şi muzele mele şi m-au îndemnat să tastez mai repede.

A doua ediţie a East European Comic Con, eveniment care a reuşit să aducă în România, pentru al doilea an consecutiv, atmosfera şi spectacolul specific convenţiilor de comics/ gaming şi anime similare care până nu de mult aveau loc doar pe afară, s-a desfăşurat între 9 şi 11 mai 2014 la Romexpo, în Bucureşti.

Un spaţiu mult mai generos, probabil un numar cvadruplu de participanţi şi cel puţin triplu de cosplayeri, mai multe zile, sală dedicată gaming-ului şi, în ansamblu, un eveniment mai mare, mai frumos şi în plină ascensiune. Şi atunci, de ce am rămas cu nostalgia primei ediţii?

Trecând peste întrebarea mea care sună a replică demnă de un meme cu Pepperidge Farm Remembers (know your meme), Comic Con a fost un eveniment colorat şi gălăgios ca întotdeauna şi, surprinzător, extraordinar de aglomerat, în ciuda noii locaţii. Eu l-am vizitat sâmbătă, cu vechiul meu aparat foto pe umăr şi cu entuziasmul de fan anime/ games/ ocazional comics (pe care doar de stropii de ploaie ocazionali l-au mai ferfeniţit cu un milimetru sau doi). Ce-a fost de văzut?

Concursul de cosplay şi cosplayerii

Trebuie să recunosc, faţă de anul trecut, numărul de participanţi la concursul de costume a fost mult mai mare, iar “numerele” puse în scenă, mai elaborate şi, trecând peste micile probleme tehnice, cred că a fost unul dintre cele mai tari momente la Comic Con.

Desigur, pe lângă urmăritul spectacolului, ora de cosplay a fost şi un moment bun să reflectez la popularitatea LOL-ului (zău, cred că ar trebui măcar să deschid o fereastră de YouTube şi să văd un gameplay o dată – foarte mulţi cosplayeri au fost personaje LOL de care nici măcar nu am auzit), la probleme de înălţime (e greu să vezi peste capete mult mai înalte ca tine, lucru cu atât mai frustrant cu cât nici tu nu eşti tocmai un Tzyrion Lannister – offtopic: la fel ca anul trecut, zona scenei s-a dovedit neîncăpătoare. Visez la un Comic Con organizat în Pavilionul Central al Romexpo, cu o scenă rotundă drept în mijloc…) şi la propria condiţie fizică (puternic afectată de filmatul cu camera stând pe vârfuri şi cu braţul pe sus).

Locurile “de pozat”: Tronul de Fier şi Gerilă din Harap Alb. Plus panoul oficial Comic Con

Pe întreaga durată a evenimentului, cosplayerii au fost mai vânaţi ceva ca raţele din jocul cu mingea şi vânătorii. Dar pe lângă ei, participanţii la ComicCon au mai avut la dispoziţie cel puţin trei locuri de poze.

Primul (şi cel la care era o coadă imposibilă): Tronul de Fier din Game of Thrones. Era ăl de pe platoul de filmare? Nu era? Zvonurile se contrazic.

Al doilea: un impresionant Gerilă din Harap-Alb Continuă, super realizat, dar nu chiar atât de popular ca Tronu’ lui Martin.

Al treilea: panoul oficial Comic Con, care dădea evenimentului o adiere de parfum a la Hollywood:)

Standurile artiştilor şi pavilionul de Gaming

Dacă vă aflaţi, ca şi mine, în căutare de postere, accesorii sau semne de carte de colecţie, standurile artiştilor vă aşteptau într-un pavilion special. Din păcate, mi s-au părut (?) mai puţini decât la ediţia precedentă, iar aglomeraţia post-cosplay făcea aproape imposibilă o trecere liniştită în revistă a tuturor.

Mai multe standuri, vă rog, cu oameni faini şi pasionaţi de ceea ce desenează şi creează😀

Offtopic: Zău că nu sunt hipsteriţă, dar căutând şi negăsind fanart/ accesorii inspirate din Brandon Sanderson, mă simt de parcă I like him before he was cool (ştiu,ştiuuuu, eu şi obsesia mea pentru BS).

Câteva idei de final?

Un East European Comic Con reuşit, care a crescut enorm faţă de anul precedent, pentru care organizatorii merită felicitări cu grămada. Sper că evenimentul se va dezvolta şi mai mult în 2015 (Pavilionul Central îmi făcea rău cu ochiul, zău), căci dovezile de până acum indică un potenţial uriaş.

Şi ca să îmi răspund singură la întrebare… nostalgia mea faţă de anul precedent e legată, cel mai probabil, de faptul că după concursul de cosplay, ca persoană fără bilet special pentru autografe şi poze cu artişti, nu prea mai aveai ce face. O tură de standuri şi o tură de curte, câteva poze cu cosplayeri ici-colo şi apoi… stat la rând la mâncare? Poate ceva mai multe paneluri (anul trecut am rămas la unul despre Comics-uri şi a fost tare fain), poate ceva mai multe concursi pentru participanţi şi evenimete adiacente. Dar după cum spuneam, am încredere că anul viitor va fi şi mai bine.

Şi cum cele mai bune idei de final rămân tot pozele… aici e mica galerie foto tradiţională. Ca de obicei, pozele de interior sunt cam chinuite.