Cum poate o geanta sa devina … bodyguard?

(Interviu publicat in revista digitala „Fashionista Robotiqua”, numarul 127, anul 2143)

Creatoarea de moda Frederica Ajieer loveste din nou, dupa sezonul toamna-iarna trecut, in care a readus in lumina reflectoarelor curelele tricotate (de care, sincer, toata lumea sperase sa scape). Pentru vara anului 2143, Frederica relanseaza geanta traditionala, insa nu oricum, ci intr-o viziune noua: ca accesoriu obligatoriu pentru orice tinuta si, totodata, ca… bodyguard.

Intr-un scurt interviu, creatoarea ne vorbeste despre lansarea verii, in care schimba definitia gentii traditionale.

Reporter: Intr-o prezentare de moda desfasurata seara trecuta, la care au participat toti reprezentantii caselor de moda importante din Capitala, ne-ai surprins cu noua ta colectie de genti dedicate femeii urbane, „Poison.3R.Rose”. Intr-o prima etapa, modelul care a defilat pe podium a prezentat ceea ce parea a fi o geanta traditionala  (cu un design foarte la moda in anii 2010). Insa in momentul in care culoarea acesteia s-a schimbat din sangeriu in turcoaz aprins, a fost evident ca nu era vorba despre un accesoriu vintage….

Frederica: Da, recunosc, am folosit noile tehnologii din domeniu, pentru ca m-am gandit la posete de piele cameleonice, vii, care sa tina pasul cand treci din hainele elegante de birou intr-o rochie casual! Totusi, o singura geanta poate schimba maxim trei nuante.

Reporter: De ce te-ai limitat la atat de putine?

Frederica: Nu am vrut sa creez combinatii nepotrivite – nici atunci cand te imbraci nu pui laolalta verde, mov, rosu, albastru si galben in acelasi outfit. La fel, unei anumite genti trebuie sa ii fie asociate un numar limitat de culori – eu m-am oprit la trei. In plus, sunt si cateva complicatii… tehnice.

Reporter: Si totusi, pentru noi surpriza a venit in a doua parte a serii, mai precis cand in mijlocul prezentarii, un necunoscut a urcat pe podium si s-a indreptat amenintator catre fotomodel! Nimeni din public nu a stiut cum sa reactioneze, si nici nu a avut timp, pentru ca a fost suficienta o singura atingere in treacat cu geanta si „atacatorul” a cazut secerat!

Frederica: (zambeste) Ideea din spatele noii mele colectii este una simpla: geanta – bodyguard. Aveam nevoie de un moment neprevazut pentru public – bineinteles, regizat -, prin care sa pot exprima ideea inainte de a o „pronunta” in cuvinte. Cred ca asa am reusit cel mai repede sa transform geanta in eroina serii, iar impactul a fost mult mai mare.

Reporter: Nu cred ca am inteles exact cum functioneaza?

Frederica: Am folosit o tehnologie elaborata bazata pe electrosocuri. Pe scurt, intr-o milisecunda, geanta se transforma dintr-un simplu accesoriu intr-un taser, incarcat de electricitate pe toata suprafata, cu exceptia manerelor. Exista cateva sisteme de protectie pentru posesoarea posetei, bazate pe ADN-ul personal, care elimina posibilitatea electrocutarii din greseala. (rade) N-am vrea sa se intample asta, nu?

Reporter: De unde a plecat ideea?

geanta1Frederica: Intr-o seara, am dat din intamplare peste colectia mea vintage, care include de la genti Reeija elegante pana la rucsacuri de panza. Ochii mi-au cazut pe poseta mea preferata, o geanta postas, ciclam. In timp ce o priveam, bareta incolacita langa ea imi aducea aminte o coada de felina, ca un arc in tensiune. Era o felina in asteptare, cu ochii inselator inchisi, pregatita sa sara. Frumoasa, care atrage privirile, dar, cumva, … si periculoasa, indiferent daca sta cuibarita pe umar, sau asezata pe fotoliu. Mereu alaturi de tine in completarea unei vestimentatii perfecte, dar care ar putea si sa iti fie alaturi si ca sa te apere. Mai ales avand in vedere faptul ca nu te poti simti intotdeauna in siguranta pe strada.

Reporter: Am inteles din declaratiile tale de aseara ca nu vrei sa te limitezi doar la electrosocuri.

Frederica:  Nu, de fapt am avut inca de la inceput in plan geanta-robot – cu adevarat un bodyguard la nevoie. Avand in vedere tehnologia avansata din domeniul roboticii actuale, ma indoiesc ca va fi dificil. Mai ales ca avem deja robotii de protectie personali, chiar ieri s-a anuntat productia lor pe scara larga. Colaborez cu o firma importanta din domeniu, nu pot sa iti dau nume, daaar (sopteste conspirativ) pot sa iti spun ca am deja o cyberbag, sau o robo-geanta, in stadiu de prototip. Ce-i drept, inca mai exista cateva aspecte la care trebuie sa lucram (deocamdata e putin cam greoaie), dar, sincer, ma astept sa lansez un „cyborg ascuns intr-o geanta” chiar pentru colectia toamna-iarna 2144!

Intrebata cand va lansa si o geanta care sa isi organizeze continutul, in asa fel incat lucrurile sa nu se mai piarda prin poseta (inovatie asteptata inca de la aparitia posetei de dama moderne), creatoarea de moda a spus ca asa ceva nu este deocamdata posibil, in ciuda tehnologiei aflate la dispozitie.

***

Acest articol (care va fi publicat peste 130 de ani) participa deocamdata la competitia SuperBlog 2013:)